SEO / SEM - ePodium

SEO / SEM

Kampanie reklamowe w branży motoryzacyjnej

Umieszczono w: AdWords, Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on 25 października 2014 | Brak komentarzy

picjumbo.com_HANV9907

Uczestnicząc w programie Google Partners można natrafić na ciekawe, dobrze opracowane i bezpłatne materiały szkoleniowe w zakresie reklamy online. Dziś przedstawię kilka pomysłów na to jak i kiedy najlepiej zaplanować działania reklamowe w branży motoryzacyjnej z podziałem na kolejne miesiące / sezony.

OKRES ZIMOWY:

Miesiące – Listopad, Grudzień, Styczeń, Luty
Dla kogo reklama: Sprzedawcy / producenci samochodów terenowych 4×4, akcesoria na niesprzyjającą pogodę, naprawy/przeglądy zimowe,

OKRES SŁONECZNY:

Miesiące – Kwiecień, Maj
Dla kogo reklama: Sprzedawcy/producenci kabrioletów, roadsterów i samochodów sportowych 😉

OKRES WAKACYJNY – PRZEGLĄDY LETNIE:

Miesiące – Czerwiec, Lipiec
Dla kogo reklama: Dostawcy części, akcesoria, pogodowe, naprawy/przeglądy

POWRÓT DO PRACY/SZKOŁY

Miesiące – Sierpień, Wrzesień
Dla kogo reklama: Dostawcy flotowi, sprzedawcy/producenci bezpiecznych samochodów rodzinnych – SUV, terenowych i sedanów

WYPRZEDAŻE SAMOCHODÓW  /  WYPRZEDAŻE ROCZNIKA
Miesiące: Listopad -> Marzec
Dla kogo reklama: Producenci samochodów, Sieci i salony Dealerskie,

OPONY
Miesiące: Marzec – Kwiecień  / Październik – Listopad (uzależnione od panujących warunków atmosferycznych)
Dla kogo reklama: producenci i dystrybutorzy opon, sklepy internetowe z oponami, serwisy samochodowe zajmujące się wymianą opon, zakupy grupowe/kupony zniżkowe na wymianę opon

CIEKAWE LINKI:

Jeśli chodzi o branże wydające najwięcej na reklamę online, pozycję lidera zajęła branża motoryzacyjna (16 proc. wydatków na reklamę w Internecie), przed finansową (14 proc.) i handlem (10 proc.) oraz pozostałymi.(http://www.press.pl)

Z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Gemius wynika, że w 2007 roku ponad 70 proc. osób zamierzających kupić auto poszukiwało informacji na jego temat w Internecie (http://www.websearchfactory.pl/motoryzacja)

Škoda, Opel i Volkswagen najmocniej reklamowymi samochodami, w dół Toyota i Citroen (TOP 10) – http://www.wirtualnemedia.pl/tags/bran%C5%BCa%20motoryzacyjna

Powrót domen regionalnych z nałożonych filtrów

Umieszczono w: Aktualności, Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on 27 stycznia 2012 | Brak komentarzy

Dla przypomnienia – ostatni update algorytmu wyszukiwarki Google spowodował, że bardzo wiele domen regionalnych wylądowało tzw. „filtrze” (na odległych pozycjach). Dziś coraz więcej osób potwierdza powrót domen z „dalekiej podróży” czego dowodem jest prezentowany obok zrzut ekranu.
Czy taka sytuacja się utrzyma dowiemy się wkrótce…

Ogólne frazy a lokalizacja

Umieszczono w: Aktualności, Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on | Brak komentarzy

Dzisiaj zauważyliśmy, iż na popularne zapytania zadane wyszukiwarce Google.pl prezentuje mocno zawężone wyniki lokalne prezentowane na popularnych mapkach.

Pierwsza 10 ? A może tylko podium się liczy?

Umieszczono w: Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on 30 lipca 2010 | Brak komentarzy

Krótka notka podpatrzona na branżowym blogu o to tym,  jak wygląda rozkład kliknięć w wyszukiwarce Google.
Uwagę zwraca rysunek przygotowany na podstawie mapy cieplnej (Heat Map) rozkładu kliknięć i ilości poświęcanego czasu w wynikach wyszukiwania:

Z prezentowanej wizualizacji można wysnuć następujący wniosek:

Pierwsze 3 pozycje w wynikach wyszukiwania Google skupia na sobie 79 % kliknięć ! Tym samym można znacznie zwiększyć ruch i sprzedaż będąc na „podium”.