AdWords - ePodium

AdWords

Nowy wygląd oznaczeń reklam Google AdWords na przykładzie frazy „wyprzedaż rocznika”

Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 22 lutego 2017 | Brak komentarzy

Od pewnego czasu Google testuje nowy wygląd oznaczeń dla reklam AdWords. Dawniej był to widoczny tekst „Reklama„, aktualnie kolory odwróciły się co można zaobserwować na poniższym zrzucie dla przykładowej frazy „wyprzedaż rocznika„:

TESTOWANA WERSJA:

wyprzedaz-rocznika-google-adwords

STARA WERSJA:

wyprzedaz-rocznika-stara-wersja-reklamy

4 reklamy u góry strony – podobnie jak pozostałe 3 na dole – posiadają znacznik „Reklama” w zielonym obramowaniu. W naszej ocenie nowa forma jest zdecydowanie mniej rzucająca się „w oczy”. Czy taki zabieg wpłynie na większe zainteresowanie reklamą wśród Klientów i wzrostem klikalności – przekonamy się wkrótce.

Więcej na ten temat przeczytasz także na stronach:

http://searchengineland.com/official-googles-green-outlined-ad-label-replacing-solid-green-version-269868
http://semahead.pl/blog/nowosc-reklamy-google-coraz-widoczne.html

Google testuje nowy wygląd oznaczeń reklam AdWords

 

„Zielono mi” – Czy Google zrezygnuje z żółtego oznaczenia reklam AdWords?

Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 16 czerwca 2016 | Brak komentarzy

Od kilu tygodni można zauważyć ciekawą zmianę „znacznika” przy tekstowych reklamach Google AdWords. Poniżej przykład „zielonych reklam”:

zielone-reklamy-adwords-google

 Czy firma na stałe wprowadzi zielone oznaczenia zamiast żółtych – dowiemy się wkrótce.

[AKTUALIZACJA] Najnowsze doniesienia potwierdzają, że zielone znaczniki zostają wprowadzone na stałe.

Google rezygnuje z wyświetlania reklam tekstowych z prawej strony

Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 23 lutego 2016 | Brak komentarzy

Nie tak dawno wspominałem o testowaniu 4-ech reklam AdWords na głównej stronie wyszukiwania Google.

Od kilku dni zostało to wprowadzone na stałe. Dodatkowo – i tutaj mała rewolucja – zrezygnowano z wyświetlania reklam tekstowych z prawej stron (patrz screeen). W tym miejscu będą na tą chwilę pojawiać jedynie reklamy produktowe – PLA (Product Listing Ads) oraz wyniki z Knowledge Graph. Zmiana ma na celu ujednolicenie strony wyszukiwania pod kątem różnych urządzeń – komputerów, tabletów, smartfonów …

Co to oznacza? Wg. mnie bardziej znacząca okaże się rola reklam produktowych (dla sklepów) oraz wzrost stawek za kliknięcie CPC. Jednocześnie strony znajdujące się na wysokich miejscach w wynikach organicznych mogą stracić nieco na klikalności.

Poniżej screen przedstawiający opisane wyżej zmiany:

4 reklamy AdWords u góry. Brak reklam tekstowych z prawej strony

4 reklamy AdWords u góry. Brak reklam tekstowych z prawej strony

 

Google testuje wyniki z 4 reklamami AdWords

Umieszczono w: AdWords, Blog, Ciekawostki przez epodium.pl on 11 grudnia 2015 | Brak komentarzy

Nie 3 a 4 pierwsze miejsca będą zajmować – zapewne już wkrótce – reklamy AdWords na stronie z wynikami wyszukiwania.  Dodatkowo z prawej strony znajdujące się reklamy Marchant Center powodują, że robi się coraz ciaśniej na 1-szej stronie 🙂 Poniżej zrzut ekranu:

4-pierwsze-wyniki-google-adwords

Kampanie reklamowe w branży motoryzacyjnej

Umieszczono w: AdWords, Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on 25 października 2014 | Brak komentarzy

picjumbo.com_HANV9907

Uczestnicząc w programie Google Partners można natrafić na ciekawe, dobrze opracowane i bezpłatne materiały szkoleniowe w zakresie reklamy online. Dziś przedstawię kilka pomysłów na to jak i kiedy najlepiej zaplanować działania reklamowe w branży motoryzacyjnej z podziałem na kolejne miesiące / sezony.

OKRES ZIMOWY:

Miesiące – Listopad, Grudzień, Styczeń, Luty
Dla kogo reklama: Sprzedawcy / producenci samochodów terenowych 4×4, akcesoria na niesprzyjającą pogodę, naprawy/przeglądy zimowe,

OKRES SŁONECZNY:

Miesiące – Kwiecień, Maj
Dla kogo reklama: Sprzedawcy/producenci kabrioletów, roadsterów i samochodów sportowych 😉

OKRES WAKACYJNY – PRZEGLĄDY LETNIE:

Miesiące – Czerwiec, Lipiec
Dla kogo reklama: Dostawcy części, akcesoria, pogodowe, naprawy/przeglądy

POWRÓT DO PRACY/SZKOŁY

Miesiące – Sierpień, Wrzesień
Dla kogo reklama: Dostawcy flotowi, sprzedawcy/producenci bezpiecznych samochodów rodzinnych – SUV, terenowych i sedanów

WYPRZEDAŻE SAMOCHODÓW  /  WYPRZEDAŻE ROCZNIKA
Miesiące: Listopad -> Marzec
Dla kogo reklama: Producenci samochodów, Sieci i salony Dealerskie,

OPONY
Miesiące: Marzec – Kwiecień  / Październik – Listopad (uzależnione od panujących warunków atmosferycznych)
Dla kogo reklama: producenci i dystrybutorzy opon, sklepy internetowe z oponami, serwisy samochodowe zajmujące się wymianą opon, zakupy grupowe/kupony zniżkowe na wymianę opon

CIEKAWE LINKI:

Jeśli chodzi o branże wydające najwięcej na reklamę online, pozycję lidera zajęła branża motoryzacyjna (16 proc. wydatków na reklamę w Internecie), przed finansową (14 proc.) i handlem (10 proc.) oraz pozostałymi.(http://www.press.pl)

Z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Gemius wynika, że w 2007 roku ponad 70 proc. osób zamierzających kupić auto poszukiwało informacji na jego temat w Internecie (http://www.websearchfactory.pl/motoryzacja)

Škoda, Opel i Volkswagen najmocniej reklamowymi samochodami, w dół Toyota i Citroen (TOP 10) – http://www.wirtualnemedia.pl/tags/bran%C5%BCa%20motoryzacyjna

Sprawdzanie ilości znaków reklamy AdWords

Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 29 września 2014 | Brak komentarzy

Prezentujemy bardzo proste narzędzie pozwalające sprawdzić ilość znaków w reklamie AdWords.

Wiemy, że specjaliści mają taką funkcjonalność na swoich kontach, jednak często Klienci pytają jaki jest limit znaków proponując swoje wersje tekstów reklamowych.

Sprawdzacz Adwords powstał dla wszystkich tych, którzy chcą w szybki sposób sprawdzić jaka ilość znaków mówiąc kolokwialnie „zmieści się” w treści reklamy w kolejnych wierszach:

sprawdzacz-reklamy-adwords

Kliknij aby otworzyć w nowym oknie

 

Skrypt pozawala na podgląd reklamy Google Adwords „na żywo” oraz na wygenerowanie gotowej treści reklamy. Wystarczy po uzupełnieniu szablonu kliknąć przycisk „Pobierz treść reklamy” i skopiować linijki tekstu do schowka.