Wyszukiwarka
Google uruchamia nowy wygląd boksu „Podobne wyszukiwania”
Umieszczono w: Blog, Ciekawostki przez epodium.pl on 14 lutego 2018 | Brak komentarzy
Jak możemy przeczytać na seroundtable.com Google po miesiącach testowania uruchamia w wynikach wyszukiwania nowy wygląd boksu „podobne wyszukiwania” co można zobaczyć na poniższej grafice:
Jak to działa?
Przechodząc do wyszukiwarki Google wyszukaj interesujące Cię zapytanie lub frazę – kliknij w wybrany wynik wyszukiwania, a następnie naciśnij przycisk Wstecz, aby powrócić do wyników wyszukiwania. Wówczas pod wybrany wcześniej wynikiem pojawi się boks z podobnymi wyszukiwaniami – choć nie jest to regułą i zapewne zależy to od strony, na którą klikniesz, jak i od zapytania, które wywołuje to okienko.
Nowy wygląd oznaczeń reklam Google AdWords na przykładzie frazy „wyprzedaż rocznika”
Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 22 lutego 2017 | Brak komentarzy
Od pewnego czasu Google testuje nowy wygląd oznaczeń dla reklam AdWords. Dawniej był to widoczny tekst „Reklama„, aktualnie kolory odwróciły się co można zaobserwować na poniższym zrzucie dla przykładowej frazy „wyprzedaż rocznika„:
TESTOWANA WERSJA:
STARA WERSJA:
4 reklamy u góry strony – podobnie jak pozostałe 3 na dole – posiadają znacznik „Reklama” w zielonym obramowaniu. W naszej ocenie nowa forma jest zdecydowanie mniej rzucająca się „w oczy”. Czy taki zabieg wpłynie na większe zainteresowanie reklamą wśród Klientów i wzrostem klikalności – przekonamy się wkrótce.
Więcej na ten temat przeczytasz także na stronach:
http://searchengineland.com/official-googles-green-outlined-ad-label-replacing-solid-green-version-269868
http://semahead.pl/blog/nowosc-reklamy-google-coraz-widoczne.html
„Zielono mi” – Czy Google zrezygnuje z żółtego oznaczenia reklam AdWords?
Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 16 czerwca 2016 | Brak komentarzy
Od kilu tygodni można zauważyć ciekawą zmianę „znacznika” przy tekstowych reklamach Google AdWords. Poniżej przykład „zielonych reklam”:
Czy firma na stałe wprowadzi zielone oznaczenia zamiast żółtych – dowiemy się wkrótce.
[AKTUALIZACJA] Najnowsze doniesienia potwierdzają, że zielone znaczniki zostają wprowadzone na stałe.
Google rezygnuje z wyświetlania reklam tekstowych z prawej strony
Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 23 lutego 2016 | Brak komentarzy
Nie tak dawno wspominałem o testowaniu 4-ech reklam AdWords na głównej stronie wyszukiwania Google.
Od kilku dni zostało to wprowadzone na stałe. Dodatkowo – i tutaj mała rewolucja – zrezygnowano z wyświetlania reklam tekstowych z prawej stron (patrz screeen). W tym miejscu będą na tą chwilę pojawiać jedynie reklamy produktowe – PLA (Product Listing Ads) oraz wyniki z Knowledge Graph. Zmiana ma na celu ujednolicenie strony wyszukiwania pod kątem różnych urządzeń – komputerów, tabletów, smartfonów …
Co to oznacza? Wg. mnie bardziej znacząca okaże się rola reklam produktowych (dla sklepów) oraz wzrost stawek za kliknięcie CPC. Jednocześnie strony znajdujące się na wysokich miejscach w wynikach organicznych mogą stracić nieco na klikalności.
Poniżej screen przedstawiający opisane wyżej zmiany:
Google testuje wyniki z 4 reklamami AdWords
Umieszczono w: AdWords, Blog, Ciekawostki przez epodium.pl on 11 grudnia 2015 | Brak komentarzy
Nie 3 a 4 pierwsze miejsca będą zajmować – zapewne już wkrótce – reklamy AdWords na stronie z wynikami wyszukiwania. Dodatkowo z prawej strony znajdujące się reklamy Marchant Center powodują, że robi się coraz ciaśniej na 1-szej stronie 🙂 Poniżej zrzut ekranu:
Google testuje nowy wygląd map w wynikach wyszukiwania
Umieszczono w: Blog, Ciekawostki przez epodium.pl on 5 sierpnia 2015 | Brak komentarzy
Dzisiaj moją uwagę „przykuł” odmienny wygląd prezentacji wyników na mapach na głównej stronie wyszukiwania w Google.pl. Odmienny „design” został zaobserwowany przeze mnie tylko w przeglądarce Chrome. Poniżej Zrzuty ekranu nowego i starego wyglądu. Warte odnotowania jest także to, że w nowym układzie znika link do strony lokalnej Google+:
Czy to tylko testy internetowego giganta z Mountain View czy zmiany zostaną na stałe przekonamy się wkrótce…
[Aktualizacja 07.08.2015] Jak można przeczytać na forach i grupie na facebook nowe mapy widzi już większość użytkowników
Google zgubiło w Search Console 28 lipca?
Umieszczono w: Blog, Ciekawostki przez epodium.pl on 4 sierpnia 2015 | Brak komentarzy
Jak poinformował portal seroundtable.com w platformie Google Search Console w zakładce Ruch związany z wyszukiwaniem -> Analityka wyszukiwania (beta) na wykresie brakuje 28 lipca 2015 (poniżej screen).
Co ciekawe na klikając Wróć do starego raportu „Wyszukiwane hasła” wykres zachowuje się już „normalnie” i dzień 28 lipca jest.
Błąd zapewne zostanie wkrótce poprawiony. Jednak wg. mnie warto odnotować, że to właśnie 28 lipca rozesłana została masowa wiadomość” Googlebot nie może uzyskać dostępu do plików CSS i JS w witrynie …”
Przypadek? 😉
Kampanie reklamowe w branży motoryzacyjnej
Umieszczono w: AdWords, Blog, SEO / SEM przez epodium.pl on 25 października 2014 | Brak komentarzy
Uczestnicząc w programie Google Partners można natrafić na ciekawe, dobrze opracowane i bezpłatne materiały szkoleniowe w zakresie reklamy online. Dziś przedstawię kilka pomysłów na to jak i kiedy najlepiej zaplanować działania reklamowe w branży motoryzacyjnej z podziałem na kolejne miesiące / sezony.
OKRES ZIMOWY:
Miesiące – Listopad, Grudzień, Styczeń, Luty
Dla kogo reklama: Sprzedawcy / producenci samochodów terenowych 4×4, akcesoria na niesprzyjającą pogodę, naprawy/przeglądy zimowe,
OKRES SŁONECZNY:
Miesiące – Kwiecień, Maj
Dla kogo reklama: Sprzedawcy/producenci kabrioletów, roadsterów i samochodów sportowych 😉
OKRES WAKACYJNY – PRZEGLĄDY LETNIE:
Miesiące – Czerwiec, Lipiec
Dla kogo reklama: Dostawcy części, akcesoria, pogodowe, naprawy/przeglądy
POWRÓT DO PRACY/SZKOŁY
Miesiące – Sierpień, Wrzesień
Dla kogo reklama: Dostawcy flotowi, sprzedawcy/producenci bezpiecznych samochodów rodzinnych – SUV, terenowych i sedanów
WYPRZEDAŻE SAMOCHODÓW / WYPRZEDAŻE ROCZNIKA
Miesiące: Listopad -> Marzec
Dla kogo reklama: Producenci samochodów, Sieci i salony Dealerskie,
OPONY
Miesiące: Marzec – Kwiecień / Październik – Listopad (uzależnione od panujących warunków atmosferycznych)
Dla kogo reklama: producenci i dystrybutorzy opon, sklepy internetowe z oponami, serwisy samochodowe zajmujące się wymianą opon, zakupy grupowe/kupony zniżkowe na wymianę opon
CIEKAWE LINKI:
Jeśli chodzi o branże wydające najwięcej na reklamę online, pozycję lidera zajęła branża motoryzacyjna (16 proc. wydatków na reklamę w Internecie), przed finansową (14 proc.) i handlem (10 proc.) oraz pozostałymi.(http://www.press.pl)
Z raportu przygotowanego przez firmę analityczną Gemius wynika, że w 2007 roku ponad 70 proc. osób zamierzających kupić auto poszukiwało informacji na jego temat w Internecie (http://www.websearchfactory.pl/motoryzacja)
Škoda, Opel i Volkswagen najmocniej reklamowymi samochodami, w dół Toyota i Citroen (TOP 10) – http://www.wirtualnemedia.pl/tags/bran%C5%BCa%20motoryzacyjna
Sprawdzanie ilości znaków reklamy AdWords
Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl on 29 września 2014 | Brak komentarzy
Prezentujemy bardzo proste narzędzie pozwalające sprawdzić ilość znaków w reklamie AdWords.
Wiemy, że specjaliści mają taką funkcjonalność na swoich kontach, jednak często Klienci pytają jaki jest limit znaków proponując swoje wersje tekstów reklamowych.
Sprawdzacz Adwords powstał dla wszystkich tych, którzy chcą w szybki sposób sprawdzić jaka ilość znaków mówiąc kolokwialnie „zmieści się” w treści reklamy w kolejnych wierszach:
Skrypt pozawala na podgląd reklamy Google Adwords „na żywo” oraz na wygenerowanie gotowej treści reklamy. Wystarczy po uzupełnieniu szablonu kliknąć przycisk „Pobierz treść reklamy” i skopiować linijki tekstu do schowka.
Certyfikat AdWords
Umieszczono w: Aktualności, Blog przez epodium.pl on 24 września 2014 | Brak komentarzy
Stało się. 18 września 2014 roku dołączyłem do grona osób posiadających Certyfikat Google AdWords:
Certyfikacja Google AdWords jest profesjonalną akredytacją od Google dla osób, które osiągnęły wysoki poziom znajomości zarówno podstawowych jak i zaawansowanych aspektów prowadzenia kampanii reklamowych.
Więcej nt. certyfikatów tutaj https://support.google.com/partners/answer/3154326?hl=pl