AdWords

Google rezygnuje z wyświetlania reklam tekstowych z prawej strony

Umieszczono w: AdWords, Blog przez epodium.pl | 23 lutego 2016


Nie tak dawno wspominałem o testowaniu 4-ech reklam AdWords na głównej stronie wyszukiwania Google.

Od kilku dni zostało to wprowadzone na stałe. Dodatkowo – i tutaj mała rewolucja – zrezygnowano z wyświetlania reklam tekstowych z prawej stron (patrz screeen). W tym miejscu będą na tą chwilę pojawiać jedynie reklamy produktowe – PLA (Product Listing Ads) oraz wyniki z Knowledge Graph. Zmiana ma na celu ujednolicenie strony wyszukiwania pod kątem różnych urządzeń – komputerów, tabletów, smartfonów …

Co to oznacza? Wg. mnie bardziej znacząca okaże się rola reklam produktowych (dla sklepów) oraz wzrost stawek za kliknięcie CPC. Jednocześnie strony znajdujące się na wysokich miejscach w wynikach organicznych mogą stracić nieco na klikalności.

Poniżej screen przedstawiający opisane wyżej zmiany:

4 reklamy AdWords u góry. Brak reklam tekstowych z prawej strony

4 reklamy AdWords u góry. Brak reklam tekstowych z prawej strony